Německé firmy brojí proti Facebooku a Googlu
Společnosti v sousedním Německu nyní zažívají neobvyklé navazování spolupráce. Důvodem je snaha vytvoření vlastních nástrojů pro správu osobních dat uživatelů internetu. Německým koncernům vadí hegemonie, s jakou na trhu vládnou američtí internetoví giganti Facebook a Google.
Automobilka Daimler, pojišťovna Allianz, aerolinka Lufthansa, vydavatelství Axel Springer nebo Deutsche Bank. Tyto firmy v současnosti tvoří jedno ze dvou nejvýznamnějších spojenectví v Německu, která si kladou za cíl vytvoření vlastního systému pro data svých webových uživatelů.
Související
Pokuta uložená Ministerstvu vnitra ČR ve výši 975 000 Kč za plošné zpracovávání údajů o osobách, kterým byla...
vydáno 25.04.2023
Téma: Zákony a GDPR
Úřad pro ochranu osobních údajů zahájil veřejnou konzultaci k metodickému doporučení pro posouzení dopadů na...
vydáno 10.03.2023
Téma: Zákony a GDPR
Od 1. dubna letošního roku nabude účinnosti novela legislativních pravidel vlády. Ta mění pravidla pro...
vydáno 14.02.2023
Téma: Zákony a GDPR
Související dotazy
Odpovídá Mgr. Nikola Dohnalová
Ano, vztahuje. Poskytovatel cloudových služeb je z obecného hlediska v postavení třetí strany, která obdržela přístup k osobním údajům od správce. Z...
Odpovídá Mgr. Nikola Dohnalová
Obecně lze aktiva charakterizovat jako veškerý hmotný i nehmotný majetek organizace.
Ve vztahu k ochraně osobních údajů se tento pojem nejčastěji...
Odpovídá Vladimír Paclík
Ano, rozumíte tomu správně. Pro zpracování osobních údajů existuje zákonný rámec, jímž je především zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění...